Saturday 14 September 2013

Petua Tradisional Untuk Hilangkan Bau Badan

Tahukah anda tuk nenek kita ada petua tersendiri untuk menghilangkan masalah bau badan? 

Berikut ialah antara petua menghilangkan bau badan yang boleh diamalkan: 

1. Menggunakan daun sirih
Daun sirih mempunyai elemen antiseptik yang boleh membantu untuk menghilangkan bau badan yang berpunca daripaa kuman atau bakteria. 



Caranya: Ambil 5 helai daun sirih dan rendam dalam satu bekas air panas. Biarkan ia sejuk dengan sendiri dan minum air rendaman tersebut selepas ia sejuk. Cuba amalkan setiap hari sehingga bau badan hilang. Kalau tak lalu minum air rendaman tersebut, boleh cuba campurkan dengan sedikit gula ;)

2. Menggunakan timun



Caranya: Potong timun kepada hirisan kecil dan gunakan hirisan-hirisan tersebut ketika mandi. Gosokkan badan anda dengan nya dan bilas dengan air bersih. 

3. Minum air cengkih



Caranya: Rendam eberapa biji cengkih dalam air panas dan biarkan ia sejuk. Minum air rendaman tersebut setelah ia sejuk dan amalkan meminumnya sehingga bau badan hilang. 


Bagaimana? Ada berani untuk mencuba? Atau anda terlalu sibuk dengan kerja dan keluarga untuk mencuba petua -petua tradisional ini? 

Jika anda sibuk tetapi dah tak tertahan dengan bau badan sendiri serta sindiran rakan sekeliling, gunakan lah Sabun Marine Essence yang mampu mengatasi masalah bau badan anda dengan segera! Sabun yang diperbuat daripada bahan alam semulajadi (natural soap) dan selamat dipakai untuk setiap peringkat umur.  

Penjimatan masa, tenaga & masalah bau badan anda pasti dapat diatasi. Dapatkan ia sekarang dengan hubungi kami di 013-3414376. 



No comments:

Post a Comment