Friday 13 September 2013

Tips Bagaimana Suami Hendak Beritahu Isteri Tentang Bau Ketiak/Badan Isteri Hangit!

Yup...untuk seorang suami memberitahu isteri tentang perubahan bau badannya yang dulunya wangi tetapi kini bertukar menjadi 'hangit' atau 'masam' atau 'tengik' adalah merupakan satu cabaran besar untuk sang suami!

Silap cakap, boleh tergugat perasaan sensitif isteri & silap-silap boleh membawa kepada perang dunia ke-3 pulak!! hehe 

Jadi, bagaimanakan cara yang terbaik untuk si suami memberitahu si isteri dengan cara yang lembut dan baik tentang perubahan bau badannya? 

Berikut ialah tips-tips yag boleh di amalkan oleh para suami: 


Suami perlu berhati - hati dengan komen yang diberikan

Hanya suami sahaja yang memahami apa yg dialami oleh isteri anda. Cuba 'hint' secara halus & berhati-hati seperti membelikan Sabun Marine Essence untuk dipakai bersama atau membelikan 'perfume' kegemarannya. Isteri anda pasti gembira & mengambil langkah positif dengan teguran anda! :D 


Pilih masa menegur yang sesuai

Hanya suami yang tahu masa yang sesuai untuk menegur isterinya. Sekiranya isteri anda boleh menerima teguran secara 'direct' (tetapi perlu dilakukan dgn lembut), duduk dengannya dan berbincang dengan baik. 

Jangan bincangkan isu ini dihadapan orang lain (jangan sesekali didepan anak-anak atau ibu-bapa) atau semasa 'mood' isteri kurang baik...Itu 'carik penyakit' namanya :P

Berterus Terang

Berterus terang adalah lebih baik daripada berkias-kias bahasa terutamanya apabila isteri tidak memahami kiasan anda! Berterus terang lah secara lembut dan berhemah dengan memberikan sokongan anda untuk sama-sama menangani masalah isteri. 

Your support and understanding to your wife's problem meant a lot to her!

Jangan salahkan isteri, tetapi salahkan 'PERUBAHAN'

It´s important to understand why her body odor has changedAdalah sangat penting bagi suami untuk memastikan bahawa isteri yang disayangi tidak menyalahkan diri terutamanya apabila hormon merupakan faktor yang menyebabkan perubahan bau badan dan ke'karat'an/ke'hitam'an warna badannya (disebabkan faktor umur, proses mengandung atau menopause).

Pastikan yang isteri menerima perubahan ini dengan redha dan beliau tidak bersendirian dalam mencari solusi permasalahan ini..anda ada bersamanya untuk menyokong dan membantu nya.  

Beritahu isteri yang kasih sayang anda tdak berubah walaupun BAU BADANNYA BERUBAH!

Haaaaa...ini sangatlah penting wahai para suami!

Sebelum berdiskusi mengenai masalah yg sensitif ini, adalah penting untuk anda memastikan yg isteri anda tahu bahawa kasih sayang anda kepadanya tidak pernah berubah dan tujuan anda membincangkan masalah ini ialah kerana anda sayang kepadanya dan mahu menyelesaikan masalah Isteri kesayangan anda bersama-sama! 

=======================================================================
Nak tahu apa cara yang lebih baik lagi? 

Belikan isteri kesayangan anda Sabun Marine Essence!!

Yes...bukan sahaja isteri anda boleh memakainya, anda & keluarga juga boleh menggunakannya! Bukan kah dengan cara ini anda telah 'kill 2 birds with one stone'? Masalah bau badan hangit isteri anda selesai, anda rasa gembira & anda sekeluarga berbau wangi! Bagus kan? :) 

Hubungi kami di 013-3414376 untuk mendapatkan sabun ketiak dengan segera! 

Lagi lambat anda bertindak, lagi cepatlah selera anda terhadap isteri kesayangan akan mati! Bertindak sekarang! 

No comments:

Post a Comment